laupäev, 27. veebruar 2016

27 jaanuar, Inle lake - Mandalay

Barbikohvikus söömas

Buss oli sõitnud täpselt kümme tundi, kui jõudsime Mandalaysse. Bussijaamast hotellideni oli u 10 km. Jalutasime kotid seljas läbi ärkava linna. Enne seda tõmbasime bussijaama lähedal asuvas kohvikus sisse kondentspiimaga tee ja taignapallid kõharohuga (Hiina). 5 km eemal andis kõhust tulev korin, märku hiina hommikusöögi soolipuhastavast raviomadusest. Seistes keset öist linna, tippides varvaste ja kandadega 360 kraadiseid pöördeid, kalkuleerides peas vahemaid ja reaalset võimalusi, nägin eemal pirukaid küpsetavat tädi, kelle poole ma lühikeste sammudega liikuma hakkasin. Tädi oli lahke ja lubas kasutada oma väliköök-kodu wc. Tänulikkusest pirukatädi vastu jätan ma kirjeldamata sitamaja interjööri. Jõudsime hotelli, mida soovitas meile üks taksojuht  - Garden hotel, 18 usd tuba , tuba oli tipp topp. Kohe lasti tuppa ei mingit kella kaheteistkümneni ootamist. Bussis loksumisest oli korralik unevõlg. Tussud puhtaks ja magasime neli tundi magusat und. keskpäevaks olime juba väljas linnaga tutvumas. Hommikust käisime söömas Barbikohvikus (väikeste roosade toolite ja laudadega toidukoht), maitsvad puuviljakokteilid ja praeriis aitasid seekord hädast välja.Tegime linnas olevale kindlusele tiiru peale. Vallikraavi ümbritsevat idülli nautides, lähenes meile seljatagant rattaga hindu näojoontega poiss, kes pani Enele laksaki laia käega mööda tagumikku. Näitasin kutile rusikat, kiimakott mulle võlgu ei jäänud ja näitas keskmist näppu, siis tõusis sadulasse ja kadus uttu. Nojah see on lõiv mis tuleb maksta kui kaunitariga reisida :) Käisime mäe otsas olevas templis, kuhu läbimiseks tuli võtta tuhandeid trepiastmeid. Vaatemängu, kui valgus linnakohalt lahkub, olid tulnud nautima nii kohalikud kui ka turistid. Maailma kõige suuremat raamatut käisime ka vaatamas. See oli väikestest templitest koosnev väli, iga templi sees oli üks lehekülg pühast raamatust. Õhtul sõime tänaval rotisi, kohta oli maininud ka LP ja see kajastus ka hindades. Tuttu ära*