laupäev, 27. veebruar 2016

10 veebruar, Kawthoung

Kurikuulus tupepirukas

Hommikul pool neli visati meid bussist välja. Kawthoungi bussijaam oli linna suhtes tavapärasel kaugusel, u 6 km. Mopitaksomees ütles meile linnasõiduks sobiva hinna, kahjuks jättis mainimata tõsiasja, et tal oli plaan meid ja meie suuri seljakotte ära mahutada ühe mopi peale. Eks ta sai ise ka oma utoopilisest mõttest aru ja ulatas mulle seljakoti naeratades paagi pealt tagasi. Jalgadel oli viimane kotimatk meelest läinud. Loopisime kotid selga, Maps Me- sse sisestasime mopimehe poolt soovitatud hotelli ja teele. Siin Myanmaris respekteeritakse sinu otsuseid, ei mingeid taksodega järgi sõitmisi ja madalamaid hinnapakkumisi. Öö oli siin soe, peale esimese kilomeetri  läbimist võtsime soojendusdressid seljast. Päike polnud veel tõusnud aga väljas on juba 25  kraadi sooja.Linn ärkas, see on omamoodi vaatamisväärsus, kuidas inimesed tõmbavad uniste nägudega oma kodupoodkohvikutel luuke eest. Läbi hommiku liikudes tervitavad meid eranditult kõik vastutulijad. Enne hotelli tegime peatuse hommikusi tööleruttajaid toitvas pirukapaaris. Kellele pakiti lõunat, kes jõi kiirustades hommikuteed. Tellisime Myanmari teed, pirukaid tellima ei pea, kogu sortiment soojasid pirukaid on juba lauale valmis pandud. Maksad nende eest mida võtad, ülejäänud jäävad järgmiseid kliente ootama. Võttes ampsu kurikuulsast tupepirukast, taastasime poole sekundiga jõuvarud, mis olime hakkama pannud ärkavas linnas kottidega kolistades. Jõudsime hotelli nimega "Pingviin". Hinnad olid siin suuremad, kui mopimehed olid reklaaminud. Kaart näitas, et lähedal on ka ööbimispaik " Mesine Karu", otsustasime üle tsekata. Hind ja tuba olid tasakaalus, kolisime sisse. Strateegiliselt oli hotelli asukoht hea, täpselt piiriületuspunkti vastas. Suur pluss on see, et hotelli lastakse sisse sind hommikul vara ja maksad ainult ühe öö eest. Ei mingit lisaraha nurumist, et enne kella 12 tuppa lastakse. Paar tundi iluund ja piirilinnaga tutvuma. Kawthouni ( Birma) ja Ranongi (Tai) eraldab poole kilomeetri laiune jõgi. Kawthounis on juba tunda korralikku Tai mõju, linnas kehtib nii Tai baht kui ka Myanmari kyatt. Alkohol ja suits on Myanmaris kõvasti odavam kui Tais. Jõeääres olevatel lõpututel lettidel on Taisse reisijatele suitsud ja kärakas kaasa ostmiseks hakkama pandud. Hinnad on siin märksa krõbedamad kui mujal Birma linnades. Kawhtoungi saavad külastada turistid lihtsustatud korras. Taist siseneses jätad passi ja 10 usd piiripunkti ja see annab õiguse sulle jääda mõneks päevaks linna ja liikuda piiripunktist 12 km raadiuses. Linnas on olemas kõik Birma linnale isellomulikud jooned: mäe otsas olev pagoda, lõpmatud pirukabaarid ja toidukohad, kohalik turg ja mis peamine, toredad inimesed. Mäejalamile oli tehtud ilus park, kus poisikesed käivad suitsu tegemas. Pargi pärliks on üks hääldamatu nimega Birma kindrali kullavärviline monument. See on suunatud uhke näoga Tai poole vaatama. Kindral tegi oma eluajal edukaid sõjakäike Taisse. LP ütleb, et taikate seas see väga populaarne park ei ole. :) Päeval lõbustasime ennast sellega, et istusime kohvikus ja vaatasime, kuidas turistid suuri alkokaste oma tripibussidesse tassisid,  endil suu kõrvuni, mõeldes alko eest välja käidud summasid. Mul oli proovimata veel beetlipähklimaius. Läksime putkasse, kus neid valmistati ja tellisin kaks ilaeritajat. Ümber putka tekkis naerupahvakaid väljutav rahvamass. Piinliku olukorra vältimiseks surusin saadud kraami tasku ja läksin hotelli. Lükkasin rohekommi põske ja jäin tulemust ootama. Ila läks magusamaiguliseks, tekkis suur kiusatus see alla neelata, juhend aga seda ei lubanud. Lasin lärtsuga esimese ilakoguse kraanikaussi. Ei mingit erilist tunnet veel. Kannatus hakkas katkema, hakkasin suus olevat kraami hammastega aktiivsemalt töötlema. Korra oleks nagu pilgu kaugusesse vedanud aga oodatud mõju jäi olemata ja veits öökima ajas ka :). Lasin kogu suus oleva kraami kraanikaussi (üllatav kui suur on inimese suu kapasiteet :) Olgu kuidas on aga mina marki ( rumm) ei vaheta. Teine rohekapsel jäi hotelli personalile jootrahaks. Loputasin pudeli rummiga beetlipähklite maigu suust ja tuttu ära. Homme üle piiri Taisse.
Vaatamisväärsusi vaadates on oht ka ise selleks muutuda