laupäev, 27. veebruar 2016

20 jaanuar, Bangkok - Yangon

Yangoni majad on sama kirjud kui seal elavad rahvused
Olime lennu Yangoni sättinud nii, et saaks une täis magatud ja rahulikult hommikust süüa. Hommikused toimingud tehtud, hankisime tee äärest metered taxi( takso, kes on nõus ka taksomeetri käima panema), see õnnestus kolmandal katsel. Lugedes litsentsilt taksojuhi nime, purtsatasin korraliku tatipahvaka esiklaasi - taksojuhi nimi, kes meid Bangkoki lennujaama viis oli Artriit Banditas (Kreisiraadio?). Kuigi nimi meest ei riku, ei tahtnud nali kuni lennujaamani meelest minna. Lend Yangoni sujus probleemideta, kahe ja poole tunni pärast olime kohal. Lennujaamas oli kohe aru saada, et tegemist on riigiga, kus lõuna on püha aeg. Kõigis neljas valuutavahetuspunktis oli lõuna.Tekkis automaatselt tund vaba aega. Tsillisime lennujaamas ja uurisime transpordivõimaluste kohta kesklinna. Lõpuks tehti rahavahetused lahti ja vahetasime väikese summa, et tasuda takso eest ja et midagi hamba alla saaks. Suurema summa mõtlesime vahetada linnas, lootuses leida parem kurss. Hotell oli eelnevalt bookitud, nimeks 30th street Boutique Hotel. Taksojuht oli muhe sell, laulis meile birma keeles ja näitas ära kõik teeäärde jäävad vaatamisväärsused. Viskasime kotid hotelli ja läksime kondama. Siin oleks nagu kõik Aasia riigid kokku saanud, natukene Vietnamit, rohkem Indiat ja veidi Taid ja Malaisiat. Turistide hordide üle siin kurta ei saa, mõni üksik juhtub harva silma. Kuskil ei ole ühtegi silti ega tänavanime arusaadavas keeles, selliseid toidukohti kuhu valge mees saaks südamerahuga sisse istuda, pole ühtegi. Mul tõmbub nägu naerule, olime kohas, kus me tahtsimegi olla. Tänaval sõime mingeid vrappe juurviljadega, olid rasvased aga head. Käisime kohalikul turul, kus proovisin mingeid kääritatud puuvilju. Väga jändi maiguga olid, viisakusest neelasin alla. Tahtsin esimesel Birma päeval ära proovida ka kohaliku alkoholi valiku. 0.66l õlu ja 0.75l rumm on sama hinnaga u 1€, mis  siis ikka:) Riiginimeline õlu on väga maitsev, parem kui tai õlled, rumm on ka joodav :), järjekordne kinnitus sellest, et viibime õiges riigis :) Tegime India toidukohas rotid ja teed, kohalikus köögis veel ei orienteeru. Nüüd tuttu!* Homseks plaaniks on suurem rahavahetus ja Yangoni vaatamisväärsused.