laupäev, 27. veebruar 2016

21 jaanuar, Yangon

Yangoni hommikusöök

Hotelli hinna sees oli ka hommikusöök, eile hotellis ringi vaadates ei suutnud küll leida kohta, kus see protseduur läbi viiakse. Tegime veel nalja, et küll toovad hommikul kohvi voodisse. Läksime toast välja koridori hommikusööki otsima. Hotellipoiss sai meie kohmetusest aru ja viitas penoplastist tehtud kinnistele toidukarpidele. Rabasime sealt mõlemad ühe ja ei osanud nendega kusagile mujale minna, kui tagasi tuppa. Kinnise karbi puhul on alati tagatud üllatusmoment, sa ei tea kunagi, mis seal sees peidus võib olla. Rebisime karpidelt kaaned, mõlemast karbist piilusid välja kolm õlist pirukat, needsamad, mida müüakse ka meie hotelli sissekäigu juures. Pirukad keres panime linnapeale laiama. Inimeste pidev jõllitamine tekitab veidi veel ebamugavust aga küll harjub :) Esimeseks sihtkohaks valisime Shwedagon Paya (suur ja võimas tempel). Seal loovutasime mõlemad kümme taala ( maksavad ainult turistid) ja saime kaela kaardid, mis lubavad meil templit külastada koguni kolm päeva järjest. Tempel ise on üks Birma võimsamaid, inimesed üle kogu riigi tulevad kokku siia palvetama. Yangonis on väga ilusad pargid, juba keskpäeval kogunevad kohalikud noored päikesevarjude alla kurameerima. See on veidi koomiline pilt, kui terve park on varjude all nahistavaid paare täis. Ühte parki oli veetud monumendiks vana lennuk, mida see sümboliseeris jääb kahjuks meie vähese birma keele oskuse tõttu saladuseks. Mõnda rahavahetuspunkti sisse astudes sai selgeks, et eile lennujaamas oli olnud kõige parem kurss. Raha võivad vahetada kõik poed ja ärid, kellel on vastav litsents. Raha vahetasime kellapoes, kus oli meid rahuldav euro ja kyati vaheline kurss. 850€ vastu saime 1194000 kyatti. See esimene miljon tuli küll lihtsalt :).Õhtusöögiks tegime tänaval supid. Supitädi seisis meist meetri kaugusel ja jälgis varjamatult iga meie liigutust. Pöidlaid püsti ajades kiitsime suppi ja läksime uurima võimalusi edasi liikumiseks. Ostsime hommikuks rongipiletid Taungoosse, Nawpitaw eeslinna. Kuna poes müüdi rummi mitut sorti, otsustasin täna degusteerida järmist mudelit. Oli ka viimane aeg, kell oli õhtul kell seitse ja linn lülitas ennast välja. Kõik ärid ja poed pandi kinni. Lahti jäi vaid hindude linnaosas olev turujupp, kust ostsin endale meesteseeliku (longyi). Sellega käivad siin ringi eranditult kõik mehed. Tuul käib kenasti läbi :) Müüja näitas mulle mõned võtted, kuidas seelikut kohendada ja raha ja seelik vahetasid omaniku. Tänaseks aitab, tuttu ka:)* Homme ootab ees 8 tunnine rongisõit.