laupäev, 27. veebruar 2016

30 jaanuar, Bagan

Popa mägi

Eile panin veits juuti, kui rääkisin hotelli omanikuga toa hinnast. Et oma piinlikkust heastada, ostsime temalt tripi Popa mäkke. 10000 kyatti(7€) moll. Mt. Popast suurem vaatamisväärsus oli mäeni viiv kerjuste allee. Iga 50 meetri tagant oli mingi inimene, kes lehvitas turistidele ja lunis raha. Turistid viskasid neile liikuvate autode akendest raha ja maiustusi, see oli nii sürr, et ma pidin ennast näpistama, korraks tuli nuttki kurku. Teepeal käisime ka kohalikus samakatehases, pakuti nii meega kui ka ilma, kangus 40 kraadi, mina marki ei vaheta :) Mingi loomapiinamine oli ka, härg tegi mingeid ringe, et purustada mingeid pähkleid, et kohalikud mehed saaksid samakat ajada. Mt Popa oli ise ..... 770astet treppe, kus iga astme peal oli harjaga mees ja lunis cleaning donationi :) tramaeivoi :) Üleval olid mitmed templid ja vaade nimega ,,kiid teadis rääkida''. Mäe olid üle võtnud eriti ülbed ahvid, kes varastasid inimeste taskust asju. Mäest alla tagasi Bagani ja läheme vanade templite vahele tuiama. Neid on siin tuhandeid. Leidsime kõrgema templi , kust avanes vaade, mis jääb mällu igaveseks- tänase päeva tipphetk.

Päeva tipphetk
Päike hakkas juba loojuma, vedelmuna penoga oli jäetud Popa treppidele. Kere oli väga hele. Sadasime sisse esimesse restosse, kus kehtisid küll turistihinnad aga nälg teeb ju pimedaks :) toidud olid super. Teel guesthousi otsisin poest 12 aastast rummi, mida olin näinud Yangonis. Otsitut ei leidnud aga eksportkvaliteedi sorkasin endale seljakotti küll. Ja nüüd tuttu*
Suuremate annetajate nimed lähevad autahvlile